Propuestas de Pagès editors, Nandibú y Editorial Milenio para Navidad

Les festes nadalenques són una magnífica ocasió per a regalar llibres. T’oferim algunes propostes de Pagès editors, Nandibú i Editorial Milenio.

Pagès editors

1411 La Generacio Son GokuLa Generació Son Goku. Els locals d’assaig dels grups que van créixer amb Bola de Drac. d’Enric LucenaSom molts els que vam créixer amb els dibuixos de Son Goku a la tele. Ara mateix tenim al voltant dels 40 anys i recordem perfectament la primera vegada que vam veure Bola de Drac. Molts d’aquells han aconseguit que estiguem passant per un dels moments musicals més fructifers dels darrers anys. En un època on ja ningú ven discos, la música ha resorgit. I ho ha fet amb molta força. Com un Kame Hame del Goku, el llistat de músics que treballen a casa nostra s’amplia dia a dia. En aquest llibre ens hem apropat als seus caus. On treballen? On queden i creen la seva música els Amics de les Arts, els Mishima o els Catarres? Voleu saber com era el local dels Antònia Font el dia que es van retirar? Aquí teniu més de 20 locals que l’Enric Lucena ha visitat al llarg d’un any. L’Anna Roig, La Pegatina, Txarango… tots li han obert les portes a ell i a la seva mítica càmera de fotos.

→ Llegir les primeres pàgines clicant aquí13801 coberta PROFESSOR DE COIMBRA.indd

El professor de Coïmbra, de Francesc Planas. Premi Ferran Canyameres, 2013. L’any 1974, Eduardo, fill d’una rica família que havia marxat de casa i que donaven per mort, torna a Portugal amb l’exèrcit colonial que porta la democràcia al país. Exigeix al seu germà Joao, catedràtic de Coïmbra, a la mare i a les dues germanes que s’investigui l’assassinat d’una minyona del servei que havia quedat sense resoldre. Per evitar un gran escàndol, acorden contractar el detectiu privat de Porto Amaro Correia.

→  Llegir les primeres pàgines clicant aquí
ELS CLARKEls Clark, de Josep M. Quintana. París, estiu de 1913. Roger Codina, un jove enamoradís i amb ànima de periodista, s’interessarà per la vida de Daniel Clark, un menorquí com ell, que acaben de trobar mort en estranyes circumstàncies a la seva habitació de l’hotel Ritz. Codina quedarà fascinat i atrapat en la història d’aquest personatge que, no solament va estar en contacte amb els grans pintors impressionistes del moment, sinó que, a més, va tenir un paper clau en la Revolució de 1868, la Primera República i el desplegament econòmic de l’illa de Menorca. Amb Els Clark , es tanca la nissaga familiar dels mercaders grecs que va començar amb Els Nikolaidis  (Proa, 2006), i que ara acaba amb l’agitada trajectòria vital d’aquest home ambiciós, culte, apassionat en l’amor i fred en els negocis. L’autor dibuixa, en un retrat preciosista i ple de matisos, l’evolució industrial, política i financera d’un segle, el XIX , abocat de ple al capitalisme, que a Menorca es va tancar amb el crac bancari de 1911.

→ Llegir les primeres pàgines clicant aquí
15604 COBERTA FUNNY.inddLa Funny i altres bèsties, d’Antonia Pons. La vida en un petit poble de la Catalunya rural pot semblar molt avorrida a primer cop de vista. Però la Funny, una noia de trenta i tants, casada, mare d’un fill, científica i aturada, ens duu de la mà fins al seu món. És una dona excèntrica, la seva màxima aspiració és abandonar l’espècie humana. La seva mirada implacable és com la lent d’un microscopi, que analitza cadascun dels personatges amb qui té relació. Primer des de la perspectiva de nena entremaliada i després des de l’òptica d’una adulta escèptica. La salva el sentit de l’humor potser un pèl àcid i corrosiu. Políticament incorrecta i un xic gamberra, sempre en contra dels poders fàctics, ens relata sense ornaments la realitat quotidiana on ella està submergida.

→ Llegir les primeres pàgines clicant aquí
14426 coberta BADIA DE MINDELO.inddBadia de Mindelo, de Sebastià BennasarXLIX Premi Recvll de Narració «Joaquim Ruyra» 2013. Tres germans francesos arriben a la ciutat de Mindelo, a Cabo Verde, per assistir a la lectura del testament del seu pare, un important empresari navilier. Del document en depenen molts llocs de feina i el futur de la biblioteca o l’Aliança Francesa. Una editora de Barcelona ho deixa tot per anar-hi a viure seduït per les paraules d’un escriptor que parla amb les balenes. I l’Augusto, un taxista obsessionat per la neteja, té la clau de tot plegat.

  Llegir les primeres pàgines clicant aquí

Nandibú Pagès editors

17458 Cartes amor COBERTA.inddCartes d’amor de 0 a 10 anys, de Susie MorgensternL’Ernest té deu anys. Deu anys de buidor, ja que la seva mare va morir el dia que ell va néixer, i el seu pare ha desaparegut. Deu anys d’avorriment. La vida amb la seva àvia, de nom Precieuse, no té cap alicient: escola, dinar, deures, sopar. Ni telèfon, ni televisió. L’única distracció és una misteriosa carta que l’avi de l’Ernest havia enviat des del front durant la guerra, i escrita amb una lletra indesxifrable. L’Ernest és un bon estudiant, solitari i tristot, per no dir mut. Això fins el dia que Victoire de Montardent arriba a la classe i es fixa intensament en ell. Perquè l’Ernest és un noi guapo i d’això ja se n’havien adonat les noies de classe.
  Llegir les primeres pàgines clicant aquí
1409 Bestiolari de Joana RaspallBestiolari de Joana Raspall, a cura de Josep Maria Aloy i  d’Anna Clariana (il·lustracions). Aquest Bestiolari aplega tots els poemes que Joana Raspall ha escrit sobre animals i bestioles. Estan ordenats alfabèticament i amb la seva lectura veurem desfilar des de la formiga distreta del primer poema fins a la tortuga que vol fer volades del darrer. A través d’aquests animals s’entreveuen molts valors positius, com l’esforç, la senzillesa, l’alegria, la solidaritat…, denominador comú de la poesia de Joana Raspall. Les il·lustracions d’Anna Clariana ens ajuden a descobrir què s’amaga en cada un dels versos. De la lletra al color, de la tendresa a la fantasia. La màgia d’aquest llibre —text i il·lustracions— farà que els lectors — dels més menuts als més grans— s’adonin del poder de la bellesa de la poesia.
16671 Portada Dragal 1 OK.inddDragal, de Elena Gallego AbadEnfilat a la façana de l’església de Sant Pere, el drac de pedra espera que arribi l’hora en què el Dragal torni a la vida. L’Hadrián encara no ho sap, però ell és l’escollit per fer que es compleixi la profecia. Qui podria imaginar que el vell temple medieval amaga les claus per trobar el rastre de l’últim drac gallec? Un antic medalló de metall en estat viu, heretat del seu pare, serà la clau que obri les portes del destí de l’Hadrián. Per trobar respostes, el jove també haurà de cercar als llibres prohibits de la biblioteca del seu besavi, i capbussar-se en els secrets que amaguen les aigües del gorg de la Moura. Només gràcies a l’amistat de la Mónica, companya de classe de l’institut, i amb la complicitat de mossèn Xurxo, el rector de Sant Pere, l’Hadrián podrà recórrer el camí que, molts segles enrere, els cavallers de l’orde del Dragal van deixar obert per a ell.
EL GAT AMB BOTESEl gat amb botes, de Nicoletta Codignola (textos) i Sophie Fatus (il·lustracions) El conte de l’astut gat que duu de corcoll el seu jove amo fins convertir-lo de ser un pobre moliner fins al ric marquès de Carabàs està basat en un text original d’Andersen que, en aquesta ocasió, es presenta disfressat editorialment de conte-joc, adaptat fins i tot per als més petits. La història és narrada i il·lustrada mitjançant 21 fitxes combinables per formar una única gran imatge de 68 × 81 cm, com si fos un magnífic trencaclosques que es va descobrint a mesura que se segueix el fil narratiu. Les il·lustracions, plenes de colors i de detalls, van integrades en un text senzill i clar escrit en majúscules a la part posterior de cadascuna de les fitxes i en minúscules a l’interior de l’estoig.
Els tres porquetsEls tres porquetsde Nicoletta Codignola (textos) i Sophie Fatus (il·lustracions) Aquest conte tradicional d’origen anglès, famós també per la versió cinematogràfica, es presenta una vegada més disfressat editorialment de conte-joc, adaptat fins i tot per als més petits. La història és narrada i il·lustrada mitjançant 20 fitxes combinables per formar una única gran imatge de 68 × 81 cm, com si es tractés d’un magnífic trencaclosques que es va descobrint a mesura que se segueix el fil narratiu. Les il·lustracions, plenes de colors i de detalls, van integrades en un text senzill i clar escrit en majúscules a la part posterior de cadascuna de les fitxes i en minúscules a l’interior de l’estoig.

Editorial Milenio

EL GRECO Y EL GRAN INQUISIDOREl Greco y el Gran Inquisidor, de Babis PlaïtakisDiez años después de la muerte del pintor Doménicos Teotocópulos, su hijo Jorge Manuel es detenido y encerrado en la iglesia del Hospital Tavera de Toledo. Allí, incapaz de acabar el gran encargo de cuadros y retablos hecho a su padre, evoca la vida y la figura del Greco. Recuerda los años del pintor pasados en su Creta natal, durante el dominio veneciano, los años de aprendizaje pictórico en Venecia, su estancia en Roma y su expulsión del palacio Farnese y, finalmente, su vida en la España de la Santa Inquisición, donde el Greco deberá enfrentarse al Gran Inquisidor, el hombre que intentará demostrar que su obra es herética y condenarlo a la hoguera… A lo largo de la novela asistimos a los momentos más importantes de la vida del gran pintor griego, al tiempo que presenciamos sus reflexiones y búsquedas artísticas y el conflicto inevitable con la Iglesia Católica debido a su carácter indómito.→ Leer las primeras páginas clicando aquí11569 COBERTA VAINICA DOBLE.indd
Vainica doble. La caricia pop. De madres de la movida al Donosti Sound, de Marcos Gendre. El día que Gloria Van Aerssen y Carmen Santonja se conocieron originaron el milagro más fascinante del pop español: Vainica Doble. Torrente de pop quijotesco, este par de prestidigitadoras darán a luz a retoños discográficos como Vainica Doble, Heliotropo, El Tigre del Guadarrama, El eslabón perdido o Taquicardia. Obras indelebles al paso del tiempo, que en su momento pasaron desapercibidas, ninguneadas por una industria musical que casi nunca supo, ni quiso, apreciar la grandeza que se traían entre manos las brujitas más avispadas del pop. Rebeldes con causa, Vainica Doble jamás cejaron en su empeño por sortear los estereotipos más manidos de la canción protesta o el pop melódico. Vainica Doble La caricia pop no solo se adentra en el inmenso legado dejado por Carmen y Gloria, sino que rastrea también el impacto del genial dúo en todas estas bandas; aquellas que, de alguna manera, siempre han entendido la creación musical como un sentimiento de vitalidad extrema en el oyente.→ Leer las primeras páginas clicando aquí

Mandalas de la indiaMandalas de la India, de Asha Miró, con dibujos de Vaishali DasGuptaLos Mandalas sintetizan de forma simbólica la estructura de la vida misma, presente en y alrededor de nosotros, abarcando tanto lo conciente como lo inconsciente. Con ellos se recupera la idea del pensamiento contenido dentro de un círculo. Para muchos, los Mandalas están unidos a las prácticas espirituales orientales ya que son una puerta de entrada en la interioridad, la conciencia de uno mismo, un centro energético de equilibrio y purificación que ayuda a transformar el entorno y la mente de quien medita en ellos. Unidas estas dos vivencias se llegó a la conclusión de que los Mandalas “son una herramienta muy eficaz porque toca lo más profundo del ser”.

Nandibú Editorial Milenio

Los tres cerditosLos tres cerditos, de Nicoletta Codignola (textos) i Sophie Fatus (ilustraciones). Este cuento tradicional de origen inglés, conocido también por su versión cinematográfica, se presenta de nuevo en versión editorial bajo la forma de un cuento-juego. La historia se narra e ilustra mediante 20 fichas que se combinan para formar una única gran imagen de 68 × 81 cm, como si se tratara de un fantástico rompecabezas que se va descubriendo a medida que se sigue el orden narrativo. Las ilustraciones, ricas en colorido y en detalles, están integradas en un texto sencillo y claro, escrito con letras mayúsculas en la parte posterior de cada una de las fichas y en minúsculas en el interior del estuche.

EL GATO CON BOTASEl gato con botasde Nicoletta Codignola (textos) i Sophie Fatus (ilustraciones). El cuento del astuto gato que trae de cabeza a su joven amo hasta convertirle de pobre molinero en el rico marqués de Carabás se basa en un texto original de Andersen que en esta ocasión se presenta bajo el formato editorial de un cuento-juego, adaptado incluso para los más pequeños. La historia se narra e ilustra mediante 21 fichas que se combinan para formar una única gran imagen de 68 × 81 cm, como si se tratara de un fantástico rompecabezas que se va descubriendo a medida que se sigue el orden narrativo. Las ilustraciones, ricas en colorido y en detalles, están integradas en un texto sencillo y claro, escrito con letras mayúsculas en la parte posterior de cada una de las fichas y en minúsculas en el interior del estuche.